Alexandra - Hälsa

Häromdan bad Emma mig, jag tror att det var hon att blogga lite mer om hälsa så det ämnet kommer från och med nu läggas in på min kategori. Jag kommer troligen att ge exempel på vad man kan äta för att hålla sig i ett bra skick och kanske också lite träningstips. Äter man nyttig mat och rör sig så mår hela kroppen bra! 

                                     Bilden är från dreamhouse

Jag kan skicka med ett recept som jag hittade på en blogg för inte så länge sedan, jag skrev iallafall ut receptet och testade att baka brödet, det var mumsens. Brödet är nyttigt och smakar jättegott och det är hur enkelt som helst att tillreda, du behöver dessa ingredienser till två normalstora limpor:

5 dl dinkelmjöl
2 dl grahamsmjöl
3 dl rågsikt
2,5 dl fyrkornskross
1 dl vetegroddar
1 tsk havssalt
4 tsk bikarbonat
5 msk blandade brödkryddor
1 liter ekologisk filmjölk
0.5 dl sirap
( eventuellt krossade linfrön, solrosfrön, nötter, eller torkad frukt)

Sätt ugnen på 175 grader, blanda alla torra ingredienser i en bunke och rör sedan ner filen och sirapen. Smöra och bröa två avlånga formar. Grädda i ca 1 timme och 40 min eller gör halva satsen i en brödform och grädda i 60 minuter.

Alexandra

Kommentarer
Postat av: Amanda

mums!

2008-03-09 @ 11:34:26
URL: http://youngsters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0