Alexandra - Ben and Jerry´s

     image98 image90  image91 image92 

       image93 image94image95 image96 

       image100  image101image97image99

Jag älskar Ben and Jerry´s glass och om jag ska vara ärlig tror jag inte att jag är ensam om det. Det näst bästa med företaget är att de tänker globalt och deras filosofi bygger på tre grundval som är följande: produkter av hög kvalitet, ekonomisk tillväxt och socialt ansvar. Alla dessa tre saker är otroligt viktiga! En del av deras glassar är även fairtrademärkta, människorna har blivit rättvist behandlade. Eller som Jerry säger: "Rättvisemärkt handlar om att se till att alla får sin del av kakan. Konceptet stämmer överens med våra värderingar och vår uppfattning om vad som är rätt och fel. Ingen vill köpa något som tillverkats genom att exploatera en annan person."

Det var år 2003 som de började med sitt ekologiska fotavtryck. Exempel på vad de gör för att minska de globala uppvärmningen är bland annat att de använder sig av grön el, transporterar aldrig med flyg utan utnyttjar hållbara transporter, de använder sig även av råvaror som ligger nära fabrikerna. Det var tre saker, mer finns här. I och med att de är så här engagerade och tar varor som är svårare att framställa blir glassen också dyrare. En sån är burk kostar cirka 50 kronor, men det tycker jag att den är värd.

Jag tycker att fler stora företag skulle göra som Ben and Jerry´s. Det är ju som sagt ett stort problem och vi måste stoppa det innan det är försent, eller hur?.. Har du för övrigt någon favorit av dessa?

                           image102

Alexandra

Kommentarer
Postat av: frida berglund

ja upp med tummarna för ben&jerrys:D

2008-03-24 @ 15:30:09
Postat av: Fanny

yeah! min favorit är Chocolate Therapy

2008-03-24 @ 17:41:11
URL: http://baarajaag.blogg.se/
Postat av: Emma

oh yes, ben&jerrys är riktigt bra, både när det gäller glassen och hur de tänker. Mina favoriter är chocolate therapy och cookie dough.

2008-03-26 @ 22:50:48
URL: http://redlipgloss.blogg.se
Postat av: H

Ben och Jerrys ägs av Unilever, som skövlar regnskog. Inte så klimatsmart kanske? Inte så bra överhuvudtaget. De skyltar dock inte med detta utåt, eftersom de vill ge sken av att de "tänker så bra".



Det här är ett gammalt inlägg, jag vet, men jag kunde inte låta bli att upplysa lite.

2011-06-28 @ 02:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0