Elin - Go Spanien!

Jag trodde Spanien skulle vinna mot Italien med 2-1... det gick ju som det gick. Haha
MEN Spanien vann och Cesc och David Villa gjorde mål, som jag trodde.

Så himla glad för Francesc Fábregas skull, och hela Spanien såklart.
De har äntligen brytit "förbannelsen" mot Italien. Den kanske satt långt inne men det kvittar! En vinst är en vinst.

Nu blir det alltså Ryssland - Spanien i Semi... få se nu, vilka hade Sverige i sin grupp? 

Precis, Ryssland och Spanien. Sverige kanske spelade dåligt men nu vet vi hur bra motståndet egentligen var!
Känns kanske lite bättre för alla svenska fans och Lagerbäck.

Här hyllar Olsson Cesc <3

Spaniens fotbollshjälte är 21.
Spaniens fotbollshjälte är inte ens ordinarie i landslaget.
Spaniens fotbollshjälte heter Cesc Fàbregas.
Straffläggning och Fàbregas var sist ut, den som kunde avgöra allt.
Helt oberörd, kylig och självsäker, slog Fàbregas in den straff som bröt trolldom och förbannelser sen medeltiden och tog Spanien till semifinal mot Ryssland på torsdag.

Nu är jag lite kluven.. vem vill jag ska vinna Semin mellan ett:
Ryssland som spelar en helt fantastisk fotboll med Guus Hiddink som hjärnan bakom allt.
Roman Pavlutjenko,  Torbinski och hela Europas favorit;  Arsjavin visar upp en bländande fotboll med grym teknik. Antar att vi kommer få se alla tre i stora klubbar ganska snart.
Eller:
Spanien som i sina bästa stunder spelar världens finaste passningsspel.
Med Cesc Fábregas i laget som är helt underbar  :D

Det skulle vara ett stort kapitel i fotbolls historien om Ryssland skulle ta sig till final, men samtidigt..
vill jag se en glad Cesc..

Den som väntar får se.

 en sak som är säker är att jag hejjar på Cesc ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0