Elin - Fotbolls EM

Hej i sommarvärmen!

Imorgon drar äntligen fotbolls EM igång i Scwiez/Österrike. Sverige ligger ju i en väldigt svår grupp, tillsammans med förra EM mästarna Grekland men också Spanien och Ryssland.

Jag hoppas och tror att det blir Spanien som vinner EM iår. De spelar en fin fotboll och Cesc Fabregas är ju given i den spanska startelvan.
Cesc i spanska landslags tröjan

Spanien vinner nog gruppen och andra platsen kommer nog främst Grekland och Sverige slåss om. Grekland har nog ett vassare lag än Sverige och jag tror nästan att Sverige kommer sluta trea i gruppen... Men om de ska klara sig och knipa andra platsen behövs det som vanligtvis tur och att hela laget är i kanonform. Och att Zlatan gör mål i landslaget igen.
Zlatan har ju inte gjort mål i landslagströjan sedan 2005. Så nu börjar det bli på tiden.

Jag hoppas det blir Henrik Larsson och Zlatan på topp med Allbäck som första reserv.
På mittfältet ska Sebastian Larsson och Christian Wilhelmsson spela, med tanke på att de båda är i klar toppform och att det ofta händer något spännande på plan när dem är med.
Anders Svensson och Fredrik Ljungberg skulle kunna spela defensiva mittfältare.
Backlinjen spelar inte så stor roll för mig. Tycker de flesta håller jämn nivå och alla verkar fungera hyffsat med varandra.

Man vet ju aldrig hur Lagerbäck ställer upp sin startelva, men det förekommer väldigt sällan överraskningar. Så tyvär blir det nog så att ntingen Chippen eller Sebastian Larsson får vänta på bänken i början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0