Elin - 18.00 usch vad jobbigt spännande!

Ja, klockan sex ikväll är det alltså avspark för andra omgången i grupp D mellan Sverige och Spanien.
Sjuukt spännande!
Om Sverige vinner är de så gott som klara för kvarten.

Det sägs att Lagerbäck ska vila de bästa spelarna ikväll, förstår inte riktigt hur man tänker då med tanke på att vinna mot Spanien är väldigt viktigt då man får avgörandet i egna händer när man i sista matchen spelar mot Ryssland.
Och om Sverige skulle förlora mot Spanien men vinna mot Ryssland kommer de två och klarar sig till kvarten endå, MEN då får de möta HOLLAND!

Ett Holland som i sina gruppspels matcher mot Italien och Frankrike har målskillnaden 7-1 (!!!)
Holland vill man inte möta redan i kvarten med andra ord.

Om Sverige kommer etta i sin grupp får man ett lite lättare motstånd ( om det finns lätta motståndare i EM ? )

Så jag säger bara, kör på det bästa Lagerbäck, det kan liksom inte bli mer än 4 matcher till i denna tunering.

Jag är så fruktansvärt ledsen för Chippens skull. Fy fan vilket sätt att få lämna EM, i första matchen och allt. Sveriges enligt mig viktigaste spelare efter Zlatan.
 "Chippen" bärs ut på bår.


Mina favoriter Spanien och Holland kommer  mötas i kvarten,  (om Sverige vinner gruppen) och då måste något av lagen försvinna. Det lag som går vinnande ur den matchen kommer vinna hela skiten i final mot Tyskland tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0