Elin - Vad är det för fel?

Idag känns det som en sorgens dag.
Fyfan (ursäkta språket) vad besviken jag var igår kväll... Jag hade tänkt mig en väldigt bra sport kväll igår, men jag måste lära mig att de lag som jag håller på aldrig presterar på topp när det gäller. Aldrig kanske är ett för hårt ord. Men så ofta att man glömmer bort det som de gjort bra helt enkelt. Det har varit så de senaste åren, undrar när det ska vända.



För det första:

LeksandsIF fick sina Elitserie drömmar krossade igår.
3-0 borta mot Brynäs och Leksand är nu helt borta. Kul, med 4 lag kvar på samma poäng som slåss om en elitserie plats. Leksand förtjänade att vara där. Främst för publikens skull.

Ed Belfour, borde by the Way betala ett litet skadestånd till LIF.

Det gick inte i år heller, men nästa år då, Som man alltid säger. Men det går ju bara inte!


Jag skyller en stor del på sportchefen och tränarna. Man köper in utländska spelare år efter år. Spelare som är lite gamla och halvkassa som ingen annan klubb är intresserad av. Tror dem själva på det? Det verkar så...

Och vad sysslar spelarna med på träningarna. Inför varje match verkar motivationen ligga på noll och de flesta spelarna har väldigt svårt att träffa mål.

Hoppas att Leksand kör på unga och friska spelare nästa säsong. Har aldrig trott på att köpa in halvdankade "NHL stjärnor". Det har ju aldrig funkat i Leksand. SÅ varför fortsätta?


För det andra:


Arsenal!

De hade semifinal biljetterna i händerna när det var sju minuter kvar av matchen. I 84:e minuten gjorde Theo Walcott en sanslös spurt med boll. Från sitt eget straffområde, förbi 5 Liverpool spelare och ner till L'Pools straffområde. Spelade snett-inåt-bakåt till Adebayor som satte dit 2-2. Vid den tidpunkten var Arsenal alltså helt klar för Champions League Semi.
Jag tänkte att äntligen fick man bli lite glad när inte Leksand höll sama kväll.

Men tror ni jag fick studsa runt länge av glädjen eller?

Knappt 2 minuter senare dömde den svenska domaren Peter Fröjdfeldt straff till Liverpool. Precis samma situation som var i första mötet mellan lagen i Champions. Då fick Arsenal ingen straff när Hleb blev neddragen.

Allt för ofta hänger det på domarna.

Hur som helst. Steven Gerrard satte bollen till 3-2. Bara minuten senare ökade Liverpool på sin ledning till 4-2 som också blev slutresultatet.


Suck. Det är väl lika bra att jag börjar heja på Almtuna i ishockey och Mjällby i fotboll. De vinner säkert lite matcher då och då. Men man har heller inga större förväntningar. Men eftersom det är just jag som hejar på dem, kommer de väl då inte vinna nångång mer ever.



08 är verkligen inte mitt år!

Hittills.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0