Carro - Överlevnadsguide

Så..

Dagens kvalserie-omgång slutade såhär;

6 Brynäs - Mora 2
4 Leksand - Rögle 8
1 Malmö - Västerås 2

Så..
Ed Belfour blev inte kvalserie-hjälten som alla förväntade sig här i Leksand!
Han var nog bland dom coolaste värvningarna denna säsong och speciellt när den 42-åriga målvakten skrev på för Leksand, hårdsatsande Leksand som hade pressen att iår måste dom komma upp till Elitserien annars kommer klubben få spara på i princip allt, löner, spelare,  tränare, material.. Ja, rubbet!

I kvällens omgång antar jag att Ed Belfour fick något sorts hjärnsläpp?
Så jag tänkte ge honom lite tips inför dom kommande veckorna;

Överlevandsguide för Edward Belfour

- Gå INTE utanför dörren till ditt hus, lägenhet, stuga eller vart du nu bor..
- Stå INTE nära fönster! Helst ska du nog ducka när du står nära ett fönster..
- Blockera dörren med något, en soffa, ett skåp, något stort!
- Be någon(som förhoppningsvis fortfarande gillar dig lite) handla mat, för typ 3 månader, okej?
- Ring eller svara inte när någon ringer, du behöver det lilla självförtroende du har kvar!
- Snälla, det är ingen idé att söka efter nya klubbar, för Leksand har ett motto (dom kom på det idag) "Om du pajar för oss, pajar vi för dig", bra va?
- Försök inte undanförklara det för att du är 42 år.. Det blir inte bättre för att du är gammal!

Översättning på överlevnadsguiden kommer om några veckor (kanske!)

Men hey, vad spelar det egentligen för roll?
Jag menar, nästa år blir det ju dala-derbyn 4 gånger!
Det ser vi fram emot..

Ursäkta, men kvällen blev inte som jag hade tänkt mig..

Carro

Kommentarer
Postat av: alexandra

Hhaha fan vad bra det där borde vi skicka in till typ dd eller fk :P

2008-04-05 @ 11:00:43
URL: http://youngsters.blogg.se
Postat av: Elin

jag är så förbannad, du kan inte ana. Hur kan man vika ner sig så för klubben? Inte bara Belfour, det gäller samtliga i laget. Herregud.
Vem köper in en 42årig avdankad målis förutom leksand och sätter sitt hopp til honom? Inget annat lag förutom LIF gör det..
Suck!
Bra skrivet by the way

2008-04-05 @ 11:02:24
Postat av: Carro

Alex: Haha,det vet jag inte, dom kanske översätter den så han verkligen kan förstå den ;)

Elin: Alltså.. Ja.. *suck*

2008-04-05 @ 11:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0