Carro - Back to buisness!

Ursäkta frånvaron men en operation och massa annat tråkigt har hänt så bloggen fick helt enkelt vänta..

Måste bara lägga in en liten notis om slalomåkaren Matthias Lanzinger som för bara 4 veckor sen kraschade fruktansvärt i en slalomtävling i Norge.. Kraschen gjorde att han behövde amputera bort sin vänsta fot!
En tragedi för såklart Matthias Lanzinger men också för slalomen. Nu i dagarna har han börjat gå, för första gången sen kraschen..

Ja.. Vi går direkt vidare till hockey, jag snackar visst alltid om hockey?

Ikväll avgörs det vilket lag som möter Linköping i finalen, det står mellan  Timrå - HV71.. Det står 2-3 i matcher till HV71. Själv hoppas jag Timrå kan knipa sista halmstrået och få detta att bli en spännande semifinal!

Vidare till kvalserie-hockeyn, den är lika het som smör i solen!
Heta derbyn och jämn tabell, det är vad årets kvalserie har att bjuda på!

Såhär ser tabellen ut med 4 omgångar kvar att spela;

Malmö 15p
Brynäs 10p
Mora 10p
Leksand 9p
Rögle 9p
Västerås 0p

Fortfarande finns chansen för Leksand och Rögle, det kommer bli tufft och 4 segrar krävs för att dom ens ska ha en chans!
Samma sak gäller såklart också Mora och Brynäs..

Jag tippar på att Leksand och Malmö kliver upp till Elitserien nästa år.. Båda lagen har vad som krävs, även om Leksand ligger på en 4:e plats och sedan vill jag så gärna se dom i Elitserien nästa år, jag läste också precis på Tomas  Ros blogg för aftonbladet, tydligen har Leksand bäst publiksnitt per match när man gemför slutspelet och  kvalserien! Det visar väl bara på ett jäkla stöd till Leksand, eller hur?
Vilka tror NI går upp till Elitserien?

Återkommer till helgen med mer nyheter förhoppningsvis!


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag hoppas verkligen att Leksand går upp!!
Men det blir stenhårt mellan dem och brynäs om andra platsen. ( Tror Mora förlorar mot Brynäs ikväll)
Malmö vinner kvalet:)

2008-04-04 @ 18:50:25
Postat av: alexandra

Åhh skit leksand!!!!!!!!!

2008-04-04 @ 22:12:11
URL: http://youngsters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0